Autorski projekt informatyczny długoszańskich licealistów nagrodzony na forum ogólnopolskim!

Trójka naszych uczniów z klasy 2ALO: Izabela Ciesielska, Natalia Spiżyk oraz Wiktor Stachowski stworzyła – jak się później okazało – zwycięski zespół o jakże wdzięcznej nazwie “Code Hunters”. Licealiści wzięli udział w ogólnopolskim konkursie na stworzenie edukacyjnej gry komputerowej utrzymanej w konwencji RPG, gry planszowej czy też gry karcianej.

Iza, Natalia i Wiktor opracowali scenariusz gry oraz dobrali odpowiednie narzędzia informatyczne (silnik do gry, język programowania) wzorując się na grach typu tetris oraz memory. Kolejne fazy projektowe zostały uwiecznione w postaci krótkiego filmu, który można podziwiać pod poniższym linkiem:

http://drive.google.com/file/d/1CJX825-10m7xhIOzNSFZ_WWMsSMQfTKd/view?fbclid=IwAR1FC91XXRvRV6Cpdorn8FlplKIH_djyZ18AXOIZ4DzM0avpF6HGPYOz9G

Gra uzyskała wdzięcznie brzmiący tytuł ” Alchemist Tower”.

Przesłane na konkurs materiały przeszły dwuetapową weryfikację. Do etapu finałowego zakwalifikowano 25 projektów z całego kraju. Podczas finałów projekt “Alchemist Tower” uzyskał najwyższe noty i stał się najwyżej ocenianym i najlepszym projektem, a zespół “Code Hunters” ogłoszony został zwycięzcą konkursu.

Zwycięska drużyna w składzie: Izabela Ciesielska, Natalia Spiżyk oraz Wiktor Stachurski otrzymała nagrody rzeczowe, ale co ważniejsze zdobyła także doświadczenie i uznanie ekspertów branży informatycznej (projekty oceniane były m. in. przez ekspertów Microsoft, Cisco, IBM, Comarch, Atos)

Gratulujemy tak znaczącego sukcesu w konkursie, który łączy w sobie innowacyjność z szeroką znajomością różnych narzędzi informatycznych, podpartą wiedzą merytoryczną i umiejętnościami praktycznymi.

Poniżej relacja lidera Zespołu – Natalii:

 

“Wszystko zaczęło się od informacji w internecie o konkursie informatycznym, który ogłosiła Politechnika Łódzka. Wtedy to zrodził się pomysł, aby stworzyć grę edukacyjną. Do zespołu zaprosiłam dwójkę moich przyjaciół, Izabelę Ciesielską i Wiktora Stachowskiego. Długo myśleliśmy nad tematem oraz z jakiego przedmiotu moglibyśmy stworzyć grę. Po paru godzinach naszej burzy mózgów wybraliśmy przedmiot – chemię oraz – idącą dalej za nią koncepcję Wiktora – alchemiczne mikstury.

Po ogólnym zapisie poszczególnych części gry podzieliliśmy role: Iza -jako grafik, Wiktor -jako główny narrator, i ja jako programistka oraz lider całego przedsięwzięcia. Po podziale ról i zadań wszyscy wzięliśmy się od razu do trudnej pracy. Pracowaliśmy nad swoimi zadaniami sumiennie i szybko, szczególnie że nie mieliśmy za dużo czasu. Jednak efekt końcowy był wspaniały i warty całej ciężkiej pracy.

Cieszę się, że nasz wysiłek został wynagrodzony pierwszym miejscem, które było dla nas zupełnym zaskoczeniem, gdyż nie liczyliśmy na tak wysokie noty. Ale nic by z tego nie wyszło gdyby nie mój wspaniały zespół pod dowództwem pana Pawła Gmysa oraz świetni ludzie, którzy go tworzyli”.

Natalia Spiżyk

Skip to content