Półkolonie dla uczniów kl. 4-8 SP

Wakacje to wyjątkowy czas, który kojarzy się z wypoczynkiem, zabawą i beztroską. Wychowawcy internatu – p. Sandra Iwańska oraz p. Milena Witkowska w Dużym Długoszu postanowili zorganizować ciekawe, aktywne, ale przede wszystkim bezpieczne półkolonie dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej.

Pierwszego dnia uczniowie odwiedzili park linowy we Włocławku. Młodzież mogła sprawdzić swoje umiejętności wspinaczkowe na różnych szlakach o różnych stopniach trudności. Po wzmożonym wysiłku fizycznym nadszedł czas na odpoczynek i posiłek przy ognisku. Wspólna zabawa i razem spędzony czas pozostaną bezcennym wspomnieniem.

Kolejny dzień minął wszystkim również bardzo aktywnie. Tym razem zwiedzaliśmy łódzkie ZOO, którego atrakcją jest “Orientarium”- fauna i flora Azji Południowo-Wschodniej. Tam skierowaliśmy swoje pierwsze kroki. Jest to największy w Polsce tunel podwodny i najbardziej malownicza strefa w całym obiekcie. Mogliśmy z bliska zobaczyć rekiny pływające za ogromnymi szybami ekspozycyjnymi. Wszystko można obserwować z trzech perspektyw: podwodnej, lądowej oraz z góry. Wśród atrakcji łódzkiego Orientarium zdecydowanie wyróżnia się efektowna strefa akwarystyczna. Następnie, po smacznych przekąskach i lodach, dalej zwiedzaliśmy ZOO, gdzie spotkaliśmy wesołe i śmieszne małpy, surykatki, żyrafy, tygrysy, lwy, zebry i pingwiny, które można było podglądać podczas pływania. Największy podziw spośród wszystkich zwierząt wzbudziły lwy, żyrafy oraz figlarne małpki. Wycieczka do ZOO była ciekawą przygodą dla uczniów. Po sporej dawce emocji, zmęczeni, ale zadowoleni, wróciliśmy do szkoły.

W środę długoszacy mogli sprawdzić swoje umiejętności pływackie na miejskim basenie. Okazuje się, że naszym podopiecznym żadne wody nie są straszne i w każdym akwenie czują się doskonale. Tego dnia nie mogło zabraknąć oczywiście smacznego posiłku. Tym razem wszyscy mogli skosztować pysznych naleśników w jednej z włocławskich restauracji. Po posiłku wybraliśmy  się do Multikina na film opowiadający przepiękną historię o poświęceniu, miłości i przyjaźni. Mała Syrenka to cudowna historia z czytelnym morałem, a efekt 3D urozmaicił seans filmowy.

Najważniejszą atrakcją czwartego dnia był rejs katamaranem solarnym po głębokiej Wiśle. Dzieci miały okazję podziwiać piękne krajobrazy oraz dowiedzieć się, jak statki poruszają się po wodzie. Dzięki uprzejmości bosmana nasi podopieczni mogli stanąć kolejno za sterem i chociaż na chwilę wcielić się w najważniejszą rolę na katamaranie. Po rejsie młodzież udała się na otwarte baseny letnie na przystani OSiR na Zalewie Włocławskim, gdzie pluskała się  i korzystała z placu zabaw.

Ostatniego dnia udaliśmy się do Uniejowa aby odwiedzić tamtejsze termy. Pogoda nam dopisała, świeciło słońce, temperatura powietrza wynosiła 28 stopni Celsjusza, a temperatura wody – boskie 35 stopni. Szaleliśmy 2 godziny na różnych dostępnych basenach z wodą solankową. Skorzystaliśmy ze wszystkich możliwych zjeżdżalni. Pobyt w kompleksie dostarczył dzieciom niezapomnianych wrażeń, odprężenia i dobrej zabawy. Woda solankowa, faktycznie słona, sprawiła, że byliśmy wybieleni, pomarszczeni i… wygłodzeni. Głód nie doskwierał jednak zbyt długo, bo zaraz po tym jak się wysuszyliśmy, udaliśmy się do restauracji i każdy z nas zjadł pizzę. Było smakowicie. Po jedzeniu spacerowaliśmy po parku wokół zamku w Uniejowie.  Młodzież, umęczona, złapała oddech dopiero w autokarze.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział, a rodzicom za zaufanie.