W środę 15. maja, punktualnie o godz. 9.00, uczniowie klas ósmych SP przystąpili do drugiej części Egzaminu Ósmoklasisty. Tym razem czekała na nich matematyka.
Przez 100 minut ich myśli skupione były wyłącznie na królowej nauk. Interpretacje, mierzenie na oko, czy przysłowiowe “lanie wody” byłyby daremnym trudem – tym razem liczyła się gruntowna znajomość wzorów i twierdzeń oraz ich praktyczne zastosowanie w zadaniach. Uczniowie zmagali się na kartach tegorocznego arkusza z piętnastoma zadaniami zamkniętymi i czterema zadaniami otwartymi, których rozwiązania należało odpowiednio rozpisać w arkuszu egzaminacyjnym. Musieli oni wykazać się umiejętnością dotyczącą interpretacji danych, sprawnością rachunkową, tworzeniem strategii rozwiązania problemu i łączeniem wiedzy z różnych działów matematyki, a także poprawnym rozumowaniem oraz podawaniem argumentów uzasadniających poprawność rozumowania. Za prawidłowe rozwiązanie wszystkich zadań uczniowie mogą zdobyć maksymalnie 25 punktów, w tym 15 za zadania zamknięte, a kolejne 10 za zadania otwarte. Egzaminu ósmoklasisty 2024 z matematyki nie da się nie zdać, choć statystyki CKE nie pozostawiają wątpliwości – to spośród wszystkich obowiązkowych testów najtrudniejszy arkusz.
Drodzy Ósmoklasiści – najgorsze już za wami. Życzymy powodzenia jutro w trakcie zmagań z językiem obcym nowożytnym!
Emilia Chodoła