Klasa 6c podczas kwarantanny

Uczniowie klasy 6c zaangażowali się w przedstawienie swoich codziennych zajęć w czasie pandemii. Najczęstszym fotografowanym obrazem był moment ich nauki. W ich relacji pojawia się czytanie książek oraz siedzenie przy biurku. Wielu z nich pokazuje jak ćwiczy przykłady z poszczególnych przedmiotów.

Elementem, których urozmaicał ich przekaz były pozowane miny – czasem nad wyraz uśmiechnięte, a czasem wyrażające jak bardzo skupiają się nad opracowywanym materiałem. Jeden z chłopców jest bardzo zadowolony, że w końcu może siedzieć w ławce ze swoim ulubionym przyjacielem. Oczywiście rzeczywistość narodowej kwarantanny nie zamyka się jedynie na nauce. Jest czas również na rozrywkę, co jedna z uczennic zobrazowała podskokami na przydomowej trampolinie, a inna dziewczyna zademonstrowała gimnastykę. Czymś bardzo istotnym jest w tym czasie budowanie relacji rodzinnych. Niektórzy nauczyli się piec ciasta, babeczki oraz przygotowywać spaghetti. Jest to nie tylko dobry symptom spędzania wspólnego czasu z najbliższymi, ale również nauka bardzo życiowych czynności. Jeden z uczniów bardzo chciał podzielić się swoimi zajęciami z tatą, jednak w tym czasie nie mógł ze względów technicznych wykonać zdjęcia, na którym razem ze swoim tatą lutuje kable i majsterkuje.

Zadanie, które wykonali uczniowie pokazuje, że starają się oni – przy pomocy rodziców – doskonale odnaleźć w nowej rzeczywistości spowodowanej koronawirusem.

Emilia Chodoła