Zdrowie na talerzu

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna stanowi podstawowy element zdrowego trybu życia każdego człowieka.

Codziennie ok. 30 min. umiarkowanego ruchu wystarczy, aby poprawić swoje zdrowie zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Regularne ćwiczenia wpływają na pracę układu krążenia, wyrównują poziom cholesterolu, a także podnoszą poziom wytwarzania endorfin, czyli hormonów szczęścia. Zatem można powiedzieć, że jest lekarstwem na całe zło.

Aby utrzymać pełnię zdrowia nie wolno zapomnieć o zdrowej, zbilansowanej diecie. Zasady zdrowego odżywiania w łatwy i przejrzysty sposób ilustruje, wydana przez Instytut Żywności i Żywienia ,,Piramida żywieniowa”, która odnosi się do ilości i częstotliwości spożywania różnych grup produktów, które powinny znajdować się w naszej diecie.

Dlatego też zadaniem naszych uczniów na podstawie Piramidy Żywieniowej było przygotowanie zdrowego i pożywnego posiłku, który następnie mieli zjeść:)

Uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością i pomysłowością w przygotowaniu swoich potraw. Obok przepysznych sałatek owocowo – warzywnych, znalazły się też dania obiadowe czy soki ze świeżo wyciskanych owoców.

Patrząc na te wszystkie potrawy mam nadzieję, że zdrowa dieta jak i aktywność fizyczna będzie towarzyszyć wszystkim każdego dnia.

Milena Kujawa