Warszawa- zwiedzamy stolicę

Dnia 2. listopada 2021r. uczniowie klasy 8b i 8a, wraz ze swoimi opiekunami, wybrali się na jednodniową wycieczkę do Warszawy. Wcześnie rano, już o 6:00, zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w podróż autokarową do naszej pięknej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Stadionie Narodowym, który okazał się niezwykle ciekawym miejscem dla uczestników wycieczki. Wśród nas było wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie okazała się spełnieniem dziecięcych marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na ich szczyt, z góry mogliśmy podziwiać ogrom tego obiektu. Widok zapierał dech w piersiach.

Następnie zwiedzanie przeniosło się na Stare Miasto, gdzie dołączyła do nas pani przewodnik dzieląc się różnymi ciekawostkami o Warszawie. Zwiedziliśmy Plac Zamkowy, gdzie wysłuchaliśmy historii dotyczącej Kolumny Zygmunta, Dziedziniec Zamku Królewskiego oraz Rynek Starego Miasta. Później powędrowaliśmy na ul. Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika Archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Będąc w jej środku, nie mogło zabraknąć krótkiej modlitwy.

Kolejnym punktem zwiedzania był Grób Nieznanego Żołnierza. Zawitaliśmy tam w chwili, gdy akurat odbywała się zmiana warty. Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy Traktem Królewskim, mijaliśmy m.in. Aleje Ujazdowskie, Nowy Świat, ambasady, Sejm i Senat, a także Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.

Po całym dniu zwiedzania udaliśmy się na wspólny obiad do restauracji, a po nim na krótkie, ale długo wyczekiwane przez wszystkich zakupy do ,,Złotych Tarasów”.

Wycieczkę uważam za bardzo udaną:)

Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, a także zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć, a pomimo zmęczenia i natłoku wrażeń wróciliśmy bardzo zadowoleni.

Oby więcej takich wspólnych wyjazdów 🙂