Trójmiasto Express

Dnia 1.04.2022r. wybraliśmy się na wycieczkę szkolną do Trójmiasta. W wyprawie tej wzięli udział uczniowie klasy 8b i 8a wraz z wychowawczyniami – Panią Mileną Kujawą, Panią Agatą Nawrocką i opiekunem Panem Andrzejem Przybylskim.

O godzinie 6:50 zebraliśmy się pod szkołą i gdy Pani sprawdziła obecność, wsiedliśmy do autokaru i punktualnie o godzinie 7:00 wyruszyliśmy w drogę. Około godziny 11:00 dotarliśmy do Gdańska, gdzie Pani przewodnik oprowadziła Nas po Gdańskiej Starówce m.in. znakomicie oddającej niepowtarzalny klimat i charakter ulicy Mariackiej, czy też Bazylice Mariackiej zwanej często ,,Koroną Gdańską” – największą w Europie świątynią wybudowaną z cegły. Jej potężne mury i wieże wznoszą się wysoko nad panoramą miasta oraz nad rozległą okolicą. Przy okazji Pani przewodnik opowiadała nam różne ciekawe historie, które są związane z historią Starówki.

Później udaliśmy się nad Motławę, gdzie wysłuchaliśmy historii gdańskiego portu, podziwialiśmy Wyspę Spichrzów oraz zabytkowy Żuraw.

Następnym punktem zwiedzania była Gdynia. Tam, na Skwerze Kościuszki, mogliśmy zobaczyć cumujące przy nabrzeżu zabytkowe okręty i statki żeglarskie. Warto nadmienić, że Skwer Kościuszki jest ulubionym miejscem spacerowym mieszkańców Gdyni. Ponadto, mogliśmy podziwiać niszczyciel ORP ,,Błyskawica”. Jest to jedyny ocalały polski okręt zbudowany przed II wojną światową. Wielkie wrażenie zrobił również na nas zacumowany obok żaglowiec ,,Dar Pomorza”.

Po zakończeniu zwiedzania pojechaliśmy do Sopotu i spacerowaliśmy po najdłuższym drewnianym molo w Europie, podziwiając morskie widoki. Na koniec nie obyło się również bez czasu wolnego na szybki obiad i zakupienie nadmorskich pamiątek.

Podsumowując: Trójmiasto to miejska aglomeracja, gdzie znajduje się mnóstwo ciekawych miejsc wartych obejrzenia, a humor i uśmiech na twarzach wszystkich uczestników świadczyły o dobrej zabawie.