Wycieczka uczniów kl. 5b, 7a i 8b SP do stolicy

W dniu 4. października uczniowie klas – 5b, 7a i 8b wraz z wychowawcami – Emilią Chodołą, Wiolettą Piasecką i Sylwią Pietrzak oraz p. Ewą Nowak wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. Głównym celem wyjazdu był spektakl muzyczny w reż. Cezarego Domagały “Alicja w Krainie Czarów” w Teatrze Roma.

Z Włocławka wyruszyliśmy skoro świt, by zdążyć na przedstawienie. Spektakl poruszył nasze wszystkie zmysły i bez wątpienia pozostanie na długo w naszej pamięci. Alicja zaczarowała naszą wyobraźnię, dając niepowtarzalną okazję zanurzenia się w świat fantazji. Podążając za bohaterką mogliśmy, choć na chwilę, uciec od otaczającej nas rzeczywistości i przeżyć niezapomniane chwile wspólnej zabawy, często zupełnie abstrakcyjnej. „W krainie ludzkiej wyobraźni mogą się różne dziwy dziać, co niemożliwe jest możliwe, co niemożliwe tu może się stać…” . Jest tylko jeden warunek – nie można się wahać, trzeba śmiało wskakiwać do króliczej norki.

Po uczcie duchowej przyszedł czas na tę dla ciała. Na obiad i zakupy poszliśmy do Złotych Tarasów. Kolejnym etapem wycieczki był spacer z przewodnikiem. Zwiedziliśmy: Zamek Królewski z zewnątrz, kolumnę Zygmunta, rynek Starego Miasta z pomnikiem Syrenki Warszawskiej, mury obronne, pomnik Małego Powstańca. Powędrowaliśmy także na Krakowskie Przedmieście, by zobaczyć pomnik Mickiewicza, Pałac Prezydencki, plac Teatralny, plac Piłsudskiego z Grobem Nieznanego Żołnierza i ogród Saski. Zmęczeni, ale pełni wrażeń, bezpiecznie wróciliśmy do Włocławka.