Rozrywkowy dzień – 4 dzień półkolonii

Czwartego dnia „Wesołych ferii z Małym Długoszem” nasi uczniowie doświadczyli wielu form świetnej rozrywki. Dzieci z grupy pierwszej (klasy 1a,1b,1c,2a) brały udział w warsztatach muzycznych „Musicalove”, w których rozwijały umiejętności muzyczne, ale także wspierały rozwój ogólny, integrując ruch, słuch i wyobraźnię. Dzięki udziałowi w takiej formie rozrywki dzieci mogły swobodnie wyrażać siebie poprzez dźwięki, co sprzyja ich pełnemu rozwojowi. Następnie dzieci miały możliwość wejścia w rolę małego chemika poprzez udział w zajęciach o nazwie „Młody Einstein”, których celem było zaangażowanie dzieci w proste eksperymenty. Eksperymenty naukowe są wspaniałym sposobem na rozwijanie ciekawości i kreatywności u dzieci w wieku szkolnym. Dzięki nim uczniowie mogą poznać podstawowe zasady rządzące światem nauki, a także rozwijać ważne umiejętności takie, jak: obserwacja, analiza czy wnioskowanie. Kolejnym miejscem, do którego udali się mali Długoszacy była Miejska Biblioteka Publiczne we Włocławku. Czekały tam na nas zajęcia zorganizowane przez pracowników biblioteki. Dzieci mogły zobaczyć dwa szczególnie atrakcyjne miejsca w bibliotece: nowoczesną mediatekę oraz strefę dziecka. Mediateka to miejsce pełne rozrywki i nowych technologii. Fani gier Playstation mogli wypróbować najnowsze gry, między innymi symulator bolidu formuły 1 i lotu bojowego. Strefa dziecka to nie tylko wypożyczanie książek, ale również zadbanie o przyjemne spędzanie wolnego czasu poprzez zabawę. A bawić się można zarówno z książką, jak i … z Magicznym Dywanem, czyli interaktywną podłogą. Na chwile relaksu zaprasza huśtawka, z której nasze dzieci chętnie korzystały. Ponadto dzieci mogły pograć w gry planszowe, poukładać puzzle czy klocki.

Tego dnia dzieci obcowały także z kulturą poprzez udział w warsztatach zorganizowanych przez Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej. Czekało tam na nas spotkanie z historycznym Włocławkiem. Aby lepiej wyobrazić sobie, jak wyglądało miasto w XIX wieku, wspólnie zbudowaliśmy jego makietę, na której ustawiliśmy najbardziej charakterystyczne elementy krajobrazu: fabryki, obiekty sakralne oraz domy mieszkalne. Podczas „tworzenia” Włocławka dzieci mogły usłyszeć wiele ciekawostek i faktów historycznych z życia miasta. Na koniec tego pełnego wrażeń dnia dzieci miały możliwość wziąć udział w zajęciach sportowych z elementami strzelania o nazwie NERFY. Zajęcia te łączą w sobie sztuki walki, gry komputerowe, a ich celem jest rozwój sprawności fizycznej, a przede wszystkim wspaniała zabawa, której z pewnością doświadczyły dzieci.

Uczniowie z grupy 2 (klasy 2b, 2c oraz 3 b) czwarty dzień półkolonii spędzili bardzo aktywnie. Celem przewidzianych w tym dniu aktywności było propagowanie różnych form rekreacji i wypoczynku, zainteresowanie uczniów ciekawymi i nietypowymi dyscyplinami sportu, integracja środowiska uczniowskiego, zacieśnianie relacji koleżeńskich. Mali Długoszacy dzień zaczęli od zajęć sportowych z tzw. NERF-ami, które polegały na rozwoju strategicznego myślenia, umiejętności strzeleckich oraz komunikacji z innymi graczami. Dzięki tym zajęciom uczniowie ćwiczyli aktywność fizyczną, zręczność, celność oraz szybkość. Następnie nasi Długoszacy udali się do kręgielni. Współzawodnictwo na torze wiązało się ze świetną zabawą. Czas spędzony w kręgielni był wspaniałą rozrywką dla naszych uczniów. Gra okazała się niezwykle wciągająca. Dużą frajdą było zbijanie kręgli i zdobywanie punktów dla swoich drużyny. Pobyt w kręgielni dostarczył dzieciom wielu niezapomnianych wrażeń i emocji. Okazał się fantastycznym sposobem aktywności ruchowej, zabawy i nauki. Kolejną formą aktywności przewidzianą w tym dniu był pobyt w Mediatece, czyli tzw. bibliotece multimedialnej. Fani gier mogli skorzystać z dwóch konsoli Playstation 5 wyposażonych w najnowsze gry, między innymi symulator bolidu formuły 1 i lotu bojowego. Z pewnością był to dzień pełen niezapomnianych przygód.

Dla uczniów z 3 grupy (klasy 3a, 3c i klasy 4) zostały zorganizowane „Rozgrywki szachowe”, których celem było doskonalenie u dzieci strategicznego myślenia i planowania. W trakcie gry uczniowie wykazywali się zaangażowaniem i determinacją, próbując znaleźć najlepsze rozwiązania. Drugą propozycją dla uczestników były zajęcia „Główka pracuje”, w czasie których uczniowie zapoznali się z różnorodnymi grami planszowymi. Gry nie tylko rozwijały umiejętności logicznego myślenia i planowania, ale także integrowały uczniów i rozwijały umiejętności współpracy w zespole. Kolejną atrakcją dla 3 grupy były warsztaty w Teatrze Impresaryjnym. Na początku zajęć uczniowie przypomnieli sobie fabułę bajki o Czerwonym Kapturku oraz cechy głównych postaci: Czerwonego Kapturka i Wilka. Uczniowie dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat postaci i dyskutowali na temat ich motywacji oraz zachowań. Następnie dzieci podzielone w pary otrzymały zadania, które wymagały koncentracji i skupienia uwagi, aby pobudzić obie półkule mózgowe. Dalszym elementem zajęć był temat złości. Uczniowie mieli za zadanie narysować barwy złości, a potem chętne osoby mogły wyrazić na scenie to jak wygląda ich złość. Ćwiczenia te pomagały uczniom w identyfikowaniu i wyrażaniu swoich własnych emocji. Na zakończenie zajęć uczniowie mieli możliwość przedstawienia inscenizacji bajki o Czerwonym Kapturku. To pozwoliło uczniom na rozwijanie umiejętności aktorskich i współpracy w grupie.

Dzień czwarty był dla nas wszystkich bardzo intensywny, pouczający, ale przede wszystkim pełen radości.

Katarzyna Klińska

 

Skip to content