Iskierki i Słoneczka na wycieczce w Zarzeczewie

Piątek osiemnastego czerwca 2021 r. był upalnym dniem, który dzieci z grup “Iskierki” i ” Słoneczka” spędziły wśród natury. Tego dnia wybraliśmy się do Mariny Zarzeczewo zlokalizowanej przy Yacht Clubie w Zarzeczewie koło Włocławka. Na miejscu zostaliśmy przywitani przez p. Sławomira Mularskiego – prezesa Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego we Włocławku oraz ratowników – państwa Dominika i Joannę Rojewskich.

Najważniejszą atrakcją całego wyjazdu był rejs Wiślakiem po głębokiej Wiśle po płockiej stornie tamy. Dzieci miały okazję podziwiać piękne krajobrazy oraz dowiedzieć się, jak statki poruszają się po wodzie. Dzięki uprzejmości kapitana statku nasze przedszkolaki mogły stanąć kolejno za sterem i chociaż na chwilę wcielić się w najważniejszą rolę na statku.

Na lądzie zwiedziliśmy teren klubu: obejrzeliśmy kilkadziesiąt zacumowanych motorówek, żaglówek i jachtów oraz warsztat szkutniczy. Przespacerowaliśmy się po pomostach statycznych i pływających. Na sam koniec wycieczki zasiedliśmy do pikniku na łonie natury, gdzie skosztowaliśmy między innymi smaczne lody i gofry. Korzystając z pięknej pogody urządziliśmy zabawy i konkursy na świeżym powietrzu.

Droga powrotna upłynęła w atmosferze wyciszenia i odpoczynku. Chyba nie ma lepszej recenzji dla wycieczki niż zadowolone i pozytywnie zmęczone dzieci.

W imieniu dzieci oraz wychowawców pragniemy złożyć specjalne podziękowania dla państwa Sławomira Mularskiego, Dominika Rojewskiego oraz Joanny Rojewskiej, którzy ciepło przyjęli nas do grona miłośników wodnych podróży i udostępnili swój czas na zorganizowanie niezapomnianej wycieczki.

Serdecznie polecamy Marinę Zarzeczewo jako miejsce przyjazne rodzinnym wyjazdom i wypoczynkowi – jest to przestrzeń stworzona do obcowania z pięknem Gostyńsko-Włocławskiego Parku Krajobrazowego.