Dzień Łamigłówek w przedszkolu

W dniach od 29 stycznia do 2 lutego 2024 r. na kole freblowskim odbyły się zajęcia poświęcone grom logicznym i ćwiczeniom unplugged z darami z okazji „Dnia łamigłówek”.

Celem zabaw w grupie 3-latki było rozwijanie koordynacji wzrokowo–ruchowej, dostrzeganie regularności, ćwiczenie spostrzegawczości poprzez układanie „Prostych rytmów” oraz „Pawich oczek”. W grupie dzieci 4-letnich kształtowane były kompetencje matematyczne takie jak liczenie oraz klasyfikowanie wg koloru  w zabawie „Domino z kryteriami”. Zadania przygotowane dla  grupy 4/5 – latki  ćwiczyły u dzieci dostrzeganie cech wspólnych dla różnych przedmiotów, rozwijały percepcję wzrokową  oraz orientację w przestrzeni w zabawach  „Jaką figurę mam na myśli?” oraz „Gdzie się ukrył błąd?”. Grupa 5-latki  w zabawie „Tajemnicza budowla z patyczków”  kształtowały umiejętności tworzenia i odczytywania poleceń, rozwijania orientacji na kartce, ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej.  W kolejnym ćwiczeniu dzieci nabywały umiejętność szukania rozwiązania, spostrzegawczość oraz logicznego myślenia  układając „Sudoku”. Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji, rozwijanie wyobraźni przestrzennej oraz skupienie uwagi były niezbędne w grupie 6-latków A podczas zabawy „Ukryte emocje”. Wdrażanie do odczytywania układu tabeli, rozwijanie koncentracji oraz percepcji wzrokowej  to ćwiczenie dla grupy 6-latków B podczas kodowania obrazków “Pingwin”.

Poprzez gry i zabawy dzieci rozwijały umiejętności w dziedzinie logicznego myślenia, rozwiązywania problemów i wyciągania wniosków.„Dzień łamigłówek” stał się kolejną okazją do nauki poprzez zabawę, która towarzyszy dzieciom w przedszkolu każdego dnia.

Katarzyna Hofman

 

fot. Katarzyna Hofman 

Skip to content