Wielka grecka wyprawa długoszaków…

W dniach 22.04 – 01.05.2017 uczniowie naszej szkoły pod opieką p. Agnieszki Szabłowskiej, p. Anny Waśkiewicz, p. Rafała Kurzępy i p. Andrzeja Przybylskiego mieli okazję poznać kulturę Grecji i na własne oczy zobaczyć zdumiewający krajobraz tego państwa.

Pierwsze dni upłynęły nam na podróży, jednakże mimo długiej drogi, nikt nie poczuł się zniechęcony czy znudzony. Niedzielny wieczór spędziliśmy na modlitwie w pobliskim kościele i spacerze po plaży. Emocje towarzyszyły nam przez cały czas, zwłaszcza podczas oglądania meczu piłki nożnej.

Trzeciego dnia udaliśmy się na zwiedzanie słynnych klasztorów Meteora, uważanych za jeden z cudów świata. Naszą wiedzę poszerzyliśmy o wygląd życia mnichów za czasów największego rozkwitu tego ośrodka monastycznego. Następnie udaliśmy się do pracowni ikon, gdzie dowiedzieliśmy się, w jaki sposób powstają sakralne obrazy. Nie obyło się również bez pamiątek i zdjęć.

Czwarty dzień również był pełen widoków i zabytków, ale tym razem zaspokoiliśmy potrzebę piękna zwiedzaniem starożytnych Delf. Poznaliśmy historię wyroczni, z której zdaniem liczył się cały antyczny świat.

Poranek rozpoczęliśmy od spaceru po mieście Kalavrita. Następnie udaliśmy się na wycieczkę kolejką zębatą przez wąwóz Vouraikos. Po przemierzeniu licznych tuneli wyżłobionych w skałach i wiszących  mostów, mieliśmy okazję zobaczyć starożytny Korynt.

Szóstego dnia odwiedziliśmy leżące wśród lasów żywicznych starożytne uzdrowisko Epidauros. Poznaliśmy historię greckiej komedii i tragedii w najlepiej zachowanym teatrze antycznym w Grecji. Zobaczyliśmy ruiny cytadeli mykeńskiej ze słynną Lwią Bramą oraz grób króla Agamemnona.

Kolejny dzień był z pewnością jednym z najbardziej wyczekiwanych. Udaliśmy się na górujący  nad  miastem  Akropol  z doryckim  Partenonem. Na Areopagu posłuchaliśmy opowieści o ateńskiej demokracji. Na koniec uczestniczyliśmy w zmianie warty przed budynkiem greckiego Parlamentu.

Dziewiąty dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Termopilach, a zakończyliśmy w Salonikach. Odwiedziliśmy miedzy innymi jeden z kościołów bizantyjskich, z których słynie miasto.

Zgodnie z maksymą „wszystko co dobre, kiedyś się kończy „, nadszedł czas na powrót do Polski. Szczęśliwie dojechaliśmy na miejsce, by móc przekazać wszystkim historię naszej wielkiej greckiej wyprawy.

Wycieczka odbyła się dzięki uprzejmości Biura Pielgrzymkowo-Turystycznego „Travelpoint”, szczególne podziękowania należą się p. Januszowi Gajewskiemu za organizację naszego pobytu i kierowcom, dzięki którym bezpiecznie dotarliśmy na miejsce.