Dziś maturzyści zmagali się z zadaniami z matematyki. To drugi obowiązkowy na poziomie podstawowym egzamin, do którego przystąpili licealiści Zespołu Szkół Katolickich im. ks. Jana Długosza we Włocławku.
Matematyka jest obecna na sprawdzianie już w szkole podstawowej. Na egzaminie maturalnym sprawdza się, w jakim stopniu abiturient spełnia wymagania z matematyki w zakresie określonym podstawą programową kształcenia ogólnego dla ostatniego etapu edukacyjnego. Poszczególne zadania zestawu egzaminacyjnego mogą też odnosić się do wymagań przypisanych do etapów wcześniejszych.
Arkusz egzaminacyjny na poziomie podstawowym składa się z kilkudziesięciu zadań do rozwiązania. Część z nich to zadania zamknięte, w których wybiera się jedną z odpowiedzi ABCD. Za te zadania otrzymuje się 1 punkt. W przypadku zadań otwartych natomiast trzeba samodzielnie wpisać poprawną odpowiedź. Maturzyści muszą pokazać metodę i rozwiązanie danego działania. Co istotne, zadania te punktowane są inaczej – od 2 do 5 punktów.
Galileusz twierdził: Matematyka jest alfabetem, za pomocą którego Bóg opisał wszechświat. Egzamin z matematyki nie powinien sprawić licealistom problemu. Jak poradzili sobie z zadaniami nasi Długoszacy?
Matura podstawowa z matematyki nie była trudna, lecz trzeba było uważać, gdyż niektóre pytania były podchwytliwe. Mimo wszystko wydaje mi się, że żadne z zadań nie sprawiło niespodzianki, a ich zrobienie nie sprawiało większych problemów.
Leszek Jaworski, III A LO
Myślę, że dla osób piszących rozszerzony egzamin z matematyki arkusz podstawowy nie stanowił problemu. Jednak, jak wszyscy wiemy, zadania bywają podchwytliwe, dlatego lepiej było sprawdzić każde zadanie dwa razy. Musieliśmy zmierzyć się z zadaniami o różnym poziomie trudności. Uważam, że większość maturzystów jest zadowolona po tym egzaminie.
Klaudia Kazimierska, III A LO
Drugi dzień matur był na pewno mniej stresujący niż wczorajszy – byliśmy już oswojeni z nowymi przepisami sanitarnymi obowiązującymi w jego trakcie, a po napisaniu matury z polskiego można powiedzieć, że “pierwsze koty za płoty” 🙂 Sama matura z matematyki nie należała do najtrudniejszych, ale też nie wyróżniała się szczególną łatwością. Uważam jednak, że z nadzieją możemy oczekiwać wyników, które na pewno każdy chciałby już poznać. Matematyka należy do przedmiotów, w których łatwo zweryfikować swoje odpowiedzi z kluczem, więc można oszacować swój wynik, jednak uważam, że nie warto martwić się “na zapas” – trzeba być dobrej myśli!
Alicja Orłowska, III C LO
Myślę, że tegoroczna matura z matematyki na poziomie podstawowym nie była szczególnie trudna. Zdarzyło się kilka zadań wymagających dłużej chwili zastanowienia, ale wrażenia są raczej pozytywne. Mam nadzieję, że wyniki będą miłym zaskoczeniem.
Martyna Blaśkiewicz, III C LO
Jutro kolejny ważny dzień – egzamin maturalny z języka obcego – poziom podstawowy i rozszerzony. Powodzenia!
Aleksandra Madajczyk – pedagog szkolny