Healthy Lifestyle Sees No Borders – Młodzież oraz nauczyciele Długosza na wymianie w Hiszpanii

W minioną niedzielę grupa kilkunastu uczniów ZSK, pod opieką p. Małgorzaty Jaworskiej-Pomirskiej, p. Pauliny Stężewskiej oraz p. Agnieszki Szabłowskiej, wyruszyła samolotem na tygodniową wymianę edukacyjną do hiszpańskiego Bilbao. Jak przebiega ich pobyt? Poniżej relacja z pierwszej ręki od członków wyprawy!

Pierwszy dzień naszego projektu był bardzo ekscytujący. Mimo zmęczenia pod długiej podróży, rozpoczęliśmy nowy dzień z pozytywnym nastawieniem. Już o 7 rano 4 z nas wraz z najlepszą i jedyną w swoim rodzaju panią Szabłowską wyruszyło na poszukiwanie prowiantu. Misja została zakończona sukcesem i o 8 usiedliśmy do wspólnego śniadania. Pierwszą przeszkodą napotkaną po wyjściu z hotelu był nieustający deszcz – będąc we Włocławku nie chcieliśmy wierzyć w prognozy pogody, jednak zaraz po wylądowaniu przykro doświadczyła nas tutejsza rzeczywistość. Mimo to, punktualnie o 8:46 po raz pierwszy wsiedliśmy do metra w Bilbao i udaliśmy się do szkoły.

Kolejną przeszkodą, były schody do budynku – okazały się one dużo dłuższe niż na zdjęciach. Nie traciliśmy zapału, a otuchy dodawały nam nasze ukochane nauczycielki, a zwłaszcza pani Stężewska powtarzająca, że im wyżej, tym bliżej Maryi. Kiedy w końcu udało nam się dotrzeć do celu, byliśmy w niemałym szoku. Czekało tam na nas dwóch Polaków! Wraz z dyrektorem i nauczycielami zabrali nas do sali, w której przedstawiliśmy naszą szkołę za pomocą wcześniej przygotowanego filmu. Następnie, rozpoczęliśmy pierwsza lekcję. Upłynęła nam ona na integracji. Nasi nowi znajomi mieli okazje spróbować polskich słodyczy – zabraliśmy ze sobą między innymi jeżyki, delicje, ptasie mleczko czy nawet toruńskie pierniki. Chwilę później pani Jaworska-Pomirska onieśmieliła nas swoją znajomością języka angielskiego. Dowiedzieliśmy się co to znaczy zdrowy styl życia oraz w jaki sposób powinniśmy dbać o swoje zdrowie. Z pomocą Agaty i Marcina przeprowadziliśmy ankietę o zdrowym stylu życia i porównaliśmy nasze odpowiedzi z odpowiedzialny hiszpańskich uczniów. Rozmawialiśmy o zdrowej diecie, o tym jak ważne są ćwiczenia, higiena snu, profilaktyka i zdrowie psychiczne. Zadaniem naszych rówieśników będzie oprowadzenie nas po mieście.

Około 14:30 udaliśmy się na obiad do pobliskiej restauracji. Nauczycielki postanowiły przetestować nasza odpowiedzialność – musieliśmy zaopatrzyć się w asortyment na kolację i śniadanie. Zaraz potem mieliśmy chwilę na krótki odpoczynek w hotelu. Później, udaliśmy się na miasto. Mieliśmy okazję zobaczy starą i nową część miasta, spróbować tutejszych przysmaków i doświadczyć regionalnego deszczu, który zmusił nas do powrotu metrem. Tak upłynął nam pierwszy dzień w deszczowym Bilbao.

Poniżej link z relacją drugiego dnia naszego pobytu: