Healthy Lifestyle Sees No Borders – dzień 2

Drugi dzień naszego projektu był równie ekscytujący, jak pierwszy. Nasze śniadanie wzbogaciliśmy o bardzo pyszne hiszpańskie bagietki i smakołyk miejscowej kuchni czyli kiełbasę chorizo, która przypadła wszystkim do gustu. Staramy się każdego dnia ćwiczyć nie tylko komunikację w języku angielskim, ale też poznawać składniki kuchni hiszpańskiej.
Pierwszy punkt naszego wtorkowego harmonogramu i projektu dotyczył zajęć z młodzieżą ze szkoły Madre De Dios, którą poznaliśmy już dzień wcześniej. Tym razem mieliśmy zaplanowane lekcje dotyczące układu pokarmowego i jego funkcji. W trakcie zajęć, które zostały przeprowadzone przez Panią Paulinę Stężewską i Bartka Hnatowicza z 3 a LO, poznaliśmy słownictwo jakim należy się posługiwać, aby opisać układ trawienny w języku angielskim. Za pomocą rysunków i schematów opisywaliśmy poszczególne organy oraz ich funkcje. Wspólnie staraliśmy się przygotować definicje i pojęcia w języku angielskim. Odpowiadaliśmy na pytania przygotowane przez Panią Paulinę, pracowaliśmy w grupach, rozwiązywaliśmy quizy na platformie Kahoot. Na koniec zajęć, każda grupa była w stanie opisać jak przebiega proces trawienny i po co musimy się odżywiać. Zajęcia pozwoliły nam na poprawienie naszej wymowy oraz podszkolenie płynność wypowiedzi. Każdy starał się sobie pomóc gdy tylko zabrakło słowa. Dzięki temu nasze słownictwo oraz komunikacja będą lepsze po powrocie.
Przerwy między zajęciami pozwalają nam nie tylko na przygotowanie relacji na Instagram i vloga, ale także na rozmowy z naszymi hiszpańskimi rówieśnikami. Staramy się ćwiczyć nasz angielski nie tylko na lekcji, ale właśnie podczas takich krótkich spotkań na sali lub korytarzu. Rozmawiamy o naszym hobby, codziennej rutynie, kulturze i zwyczajach.
Po skończonych zajęciach przyszła pora na lunch i przepyszny makaron z sosem z pomidorów oraz mandarynki na deser.
Po południu, skąpani w przepięknym słońcu Hiszpanii, udaliśmy się na zwiedzanie starego miasta oraz przemysłowej części Bilbao. Jak się okazało, nasi hiszpańscy gospodarze zabrali nas na przejażdżkę autokarem wzdłuż pięknej, aczkolwiek niebezpiecznej w okresie przypływu, rzeki Nervion. Uczniowie wraz ze swoim wychowawca przygotowali dla nas niesamowity opis początków istnienia przemysłu, który głównie opierał się na dostępności do rzeki i morza. Dowiedzieliśmy się jak ważną rolę odgrywa zachowanie balansu między przemysłem a środowiskiem naturalnym. Ponadto, podziwialiśmy przepiękne widoki na zatokę oraz miejscową architekturę, jakże bajkową, zwłaszcza kiedy świeci słońce.
Nasz dzień zakończyliśmy relaksującym spacerem i odpoczynkiem, chociaż znaleźli się śmiałkowie, którzy wykorzystali piękny wieczór do biegania i oddali się zdrowej aktywności w imię naszego projektu.
Witold Przewozikowski – 1a LO
Poniżej link do wideorelacji z drugiego dnia wyjazdu:
Skip to content