Healthy Lifestyle Sees No Borders – dzień czwarty

Czwarty dzień naszej przygody w Hiszpanii. Dzisiaj mogliśmy dłużej pospać, ponieważ zajęcia zaczęliśmy dopiero o 10 – mimo to, nie przeszkodziło to paru osobom we wstaniu o 7 i wybraniu się na poranny jogging w strugach deszczu.
Śniadanie zaczęliśmy o 8.30, wszyscy mieliśmy tym razem ochotę na croissanty z nutellą. O 10, po przyjściu do szkoły, musieliśmy poczekać na autobus. Okazało się, że zabierają nas w podróż luksusowym autobusem zespołu Athletic Bilbao z ekstra stolikami i mega wygodnymi fotelami, i tak po krótkiej podróży dotarliśmy do “centralnej kuchni Dario”, miejsca, które przygotowuje dziennie prawie osiem tysięcy posiłków dla pobliskich szkół. Na miejscu poznaliśmy pracowników, którzy podzielili nas na 2 grupy i ubrali w specjalne kombinezony. Kiedy pierwsza grupa poszła zwiedzać kuchnię, aby dowiedzieć się jak wygląda proces tworzenia dań, druga grupa uczyła się jak powinno wyglądać zbalansowane i zdrowe śniadanie, po czym sami przyrządzaliśmy taki posiłek. Mieliśmy do wyboru produkty takie jak: owoce, bułki, tuńczyk, wędliny, soki, oliwy i mleko. Na końcu było krótkie podsumowanie jak zdrowo jeść i utrzymać nowe nawyki. Po wszystkim zostaliśmy poczęstowani tutejszymi smakołykami i otrzymaliśmy koszulki na pamiątkę. Niestety, później musieliśmy wracać na lunch naszym luksusowym autobusem.
Podczas obiadu spotkaliśmy się z Panią Eleną Sanchez, która wspomogła nas w organizacji całego projektu. Następnie, nasi hiszpańscy przyjaciele zaprowadzili nas do muzeum sztuki  “Gugenheima”. Był to wspaniały dzień, który zakończyliśmy wspólna kolacją w rodzinnym klimacie.
Poniżej link z relacją wideo: