Wycieczka kl. 1a i 1c LO w ramach programu “Poznaj Polskę”

W dniach 25.05.22 – 27.05.22 klasy 1a oraz 1c LO w ramach ministerialnego programu „Poznaj Polskę” pojechały na trzydniowy wyjazd edukacyjny do Krakowa i okolic. Pierwszego dnia mieliśmy zaplanowane zwiedzanie Muzeum Auschwitz – Birkenau w Oświęcimiu. Podzieleni na dwie grupy, pod okiem doświadczonych przewodników, w milczeniu, z zainteresowaniem i w całkowitym skupieniu słuchaliśmy historii dotyczących obozów koncentracyjnych i obozu zagłady oraz ludzi znajdujących się w nim w okresie wojny. Był to dzień smutku i zadumy dla każdego z nas.

Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu, zwiedziliśmy Trakt Królewski w Krakowie, Bazylikę Mariacką, Katedrę Wawelską, Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego, Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema. Program zwiedzania był mocno przeładowany, ale uczniowie zaraz po kolacji pod okiem swoich opiekunów p. Joanny Karwowskiej, p. Moniki Bińczarskiej, p. Jakuba Kostrzewskiego i p. Tomasza Centkowskiego wyruszyli na wieczorny spacer po starówce w Krakowie. Był to ważny dzień dla niejednej mamy, której pociecha była daleko od niej, więc młodzież głównie skupiła się na poszukiwaniu odpowiedniego prezentu dla jednej z najważniejszych osób w swoim życiu. Zmęczeni, ale zadowoleni, późnym wieczorem wróciliśmy do pensjonatu.

I nastał ostatni dzień zwiedzania, który przeznaczony był na spacer po Ojcowskim Parku Narodowym, jego niepowtarzalnej okolicy, oraz na wizytę w Pieskowej Skale. Długa, intensywna wędrówka przeplatana historią i nowinkami o Parku pozwoliła zapomnieć nam o zmęczeniu dnia poprzedniego. Posłuchaliśmy pięknej legendy dotyczącej genezy nazwy Pieskowa Skała oraz zwiedziliśmy Jaskinię Łokietka zwaną także Grotą Łokietka.

Pełni nowych informacji, naładowani pozytywną energią, gotowi byliśmy na powrót do naszych domów. To była świetna wycieczka pełna wiadomości edukacyjnych oraz nowych przyjaźni międzyklasowych. Jesteśmy pewni, że powtórzymy to w tym samym składzie.