Finał konkursu IT dla uczniów szkół ponadpodstawowych – Motorola Science Cup

W dniach 9-10 czerwca odbył się finał konkursu IT dla uczniów szkół ponadpodstawowych – Motorola Science Cup. Drużyna „Code Hunters” z Zespołu Szkół Katolickich im. ks. Jana Długosza we Włocławku w składzie Natalia Spiżyk, Iza Ciesielska, Krzysztof Ostrowski oraz Kornel Weber zajęła szóste miejsce w kraju (współdzielone) w tym prestiżowym, ogólnopolskim konkursie, W finale brały udział drużyny, które zakwalifikowały się do finałów po dwóch turach zmagań. W finale brały udział drużyny m. in. z Warszawy, Gdyni, Krakowa, Gliwic.

Konkurs rozpoczął się już w październiku 2021 roku. Pierwszym etapem był test wiedzy. Drugi polegał na przygotowaniu dwóch z czterech aplikacji wraz z dokumentacją. Programy, które przygotowali członkowie zespołu to program do szyfrowania m. in. metodą RSA (w różnych odmianach) oraz autorska wersja gry PANG. Decydującą fazą konkursu był dwudniowy finał rozgrywany w dniach 9-10 czerwca 2022 roku w Krakowie.

W pierwszym, integracyjnym dniu finału, drużyny spotkały się na krakowskim Kazimierzu, aby wziąć udział w grze zespołowej, polegającej na rozwiązywaniu zagadki detektywistycznej związanej z obrazem Leonarda da Vinci „Dama z Gronostajem”. Był to wstęp mający na celu zaznajomienie się zawodników oraz rozluźnienie atmosfery przed piątkowymi zmaganiami.

Drugiego dnia rywalizacja przeniosła się w okolice „Czerwonych Maków”, gdzie znajduje się kompleks budynków Motorola Solutions. Pierwsza część polegała na sprawdzeniu wiedzy na zasadach znanych z teleturnieju „1 z 10”.

Następnie odbyła się część sportowa turnieju m. in rzut dyskiem HDD do celu, sztafeta z monitorem czy tworzenie kabla – popularnej skrętki z końcówkami RJ45.

Ostatnim sprawdzianem była rozgrywka odwzorowana z „Awantury o kasę”. Wśród kategorii oprócz ogólnie pojętej branży IT pojawiały się także m.in. matematyka, fizyka, astronomia.

Zawodnicy otrzymali nagrody w postaci rozbudowanych zestawów “arduino” oraz inne drobne upominki. Zestawy “arduino” można wykorzystać do nauki automatyki i robotyki.

Paweł Gmys

Skip to content