Poznaj Galaktykę Lema na Galaktykalema.pl

Z okazji setnej rocznicy urodzin Stanisława Lema, najbardziej znanego na świecie polskiego pisarza, autora, między innymi, „Dzienników gwiazdowych” (1957 r.), „Bajek robotów”(1964 r.),”Opowieści o pilocie Pirxie” (1968 r.)czy „Solaris”, zapraszam  do odwiedzenia Galaktyki Lema.

W tym multimedialnym, interaktywnym serwisie przygotowanym przez Polskie Radio przewodnikiem po planetach, na których odkrywamy biografię pisarza, jego dzieła, warsztat pisarski i wiele ciekawostek z życia genialnego pisarza i jak sam się nazywał „filozofa przyszłości” jest on sam. Usłyszymy zachowane nagrania jego głosu i możemy też zagrać w grę „Przygoda w świecie robotów”. https://galaktykalema.pl/pl/

Stanisława Lema uznaje się za odnowiciela gatunku science fiction w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Jego książki to traktaty filozoficzne, w których autor zastanawia się nad rozwojem człowieka i jego postawą wobec zagrożeń, które sam wyzwolił poprzez rozwój techniki. To on wymyślił wiele dekad temu „fantomatykę”, którą dziś nazywamy wirtualną rzeczywistością.

Dziękujemy p. Maciejowi Ziółkowskiemu za przekazanie naszej bibliotece piętnastu tomów dzieł Stanisława Lema.

Galaktyka Lema i jego książki czekają na Ciebie!

S.L.